בית חכם – כל מה שרציתם לדעת ואיך תשדרגו בעזרתו את החיים

אפליקציה שמפעילה את מערכת הבית החכם

מה זה בדיוק בית חכם?

אם אתם עדיין לא גרים בתוך בית חכם ודאי יש לכם מזגנים עם תרמוסטט, דוד עם טיימר, תריסים חשמליים, מערכת אזעקה, מערכת השקיה אוטומטית ומערכת סאונד וקולנוע ביתית מפנקת – כאשר כל מערכת עובדת בפני עצמה. כאן בדיוק נכנס תפקידו של הבית החכם. הבית החכם יודע למזג ולחבר את כל המערכות האלה יחד ולתת לכם את השליטה עליהן דרך שלט רחוק, דרך הפלאפון האישי שלכם או פשוט מעצמו באופן אוטומטי.
לומר זאת בקיצור כך, כשהבית חכם, אתם יכולים לשלוט על כל מערכות החשמל שלכם או לתכנן את הכול כך שיפעל מעצמו, ובהתאמה מדויקת להרגלים והצרכים האישיים שלכם.

בית חכם יודע לפנק

היתרונות לבית חכם הם רבים אך החשוב בהם הוא היתרון שבית חכם הוא מאוד נח ומאוד מפנק.
אין דבר נהדר יותר מלתקשר עם כל המערכות של הבית דרך שלט רחוק, טאבלט או פלאפון, ובלחיצת כפתור לדאוג שהכול יעבוד. גם אם אתם נמצאים בבית וגם אם אתם בכלל בטיול או בעבודה, אתם תמיד בשליטה.

הבית החכם עשוי לחסוך לכם הרבה כסף

כאשר כל המערכות בבית עובדות באופן ממוחשב ואוטומטי, הבית החכם יודע לנטרל מכשירים שעובדים לחינם, לכבות אורות כשאיש אינו נמצא בחדר ולהפסיק את ההשקיה בגינה כשיש יום מעט גשום. לאורך זמן, בית חכם חוסך יותר:

  • מניעת בזבוז אנרגיה – ישנם מכשירים חשמליים רבים בבית שצורכים אנרגיה גם כאשר הם מכובים, לדוגמא: מחשבים, מדפסות, טלוויזיות, ממירים וכד'. מערכת אוטומציה של בית חכם יודעת לנטרל את המכשירים האלה ולחסוך לנו אנרגיה וכסף מבוזבז.
  • שימוש נכון וחכם בחשמל – רוב חשבון החשמל שלנו יורד על מזגנים ואורות. תרמוסטטים חכמים יודעים לנתב את מיזוג האוויר בבית באופן חסכוני ויעיל. טיימר ושליטה אוטומטית על תאורה בחדרי הבית השונים, מכבה מנורות שדולקות סתם כך במשך היום או במשך הלילה. התקנת מנורות חכמות עם חיישני תנועה, המגיבות לכניסה ויציאה של אנשים לחדר, חוסכות הרבה כסף ואנרגיה.
  • בית חכם חוסך במים – מערכת השקיה חכמה יודעת לתעל את השימוש במים ולמנוע הרבה בזבוז בהשקיה שלא לצורך. מערכת כזו יכולה לתכנן בשבילכם את לוח הזמנים היעיל והנכון ביותר להשקיית הגינה כאשר היא מתאימה את עצמה לתנאי מזג האוויר המשתנים ולשעות היום.

איך מתחילים עם הבית החכם? גם אני רוצה

הפונקציות שהבית החכם יכול למלא יכולות להיות ממשימות הכי פשוטות (כמו להגיף תריסים בשעה מסוימת) ועד לפעולות ממש מורכבות (לחשב לכם בדיוק את כמות האנרגיה או החשמל שאתם מבזבזים בכל רגע נתון ובכל אזור בבית). הדרך הפשוטה ביותר להפוך את הבית שלכם לבית חכם היא קודם לחשוב מה בדיוק אתם צריכים. תתחילו להפליג עם הדמיון… בית חכם הוא כזה שמתאים את עצמו לצרכים שלכם. לאחר שתתאימו את המערכות, תוכלו לדעת גם מה התקציב שלכם וכמה זמן אתם מעוניינים להשקיע בהגדרות ובתרחישים שתתכננו לעצמכם.

מה אפשר לעשות עם מערכת בית חכם?

הנה כמה משימות בסיסיות שאפשר להתחיל איתן:

  • הגדירו את מערכות מיזוג האוויר שלכם לתפעול אוטומטי.
  • כוונו את תאורת הבית אל חיישני תנועה שמדליקים את האור כשיש מישהו בחדר, ומכבים את האור כשאין בו אף אחד.
  • קבעו כך שהתריסים החשמליים יעלו בבוקר ויסגרו בערב, או כשבחוץ יש שרב.

האפשרויות שניתן להגדיר בבית חכם הינן אינסופיות. אנחנו נשמח לתת לכם תמיכה ולענות על כל שאלה.

יצירת קשר